Alla inlägg den 27 november 2017

Av Björn Hansson - 27 november 2017 16:10

Uppe ur sängen lite tidigare idag då det var sista morgonen på Evergreen Hotel i Hong Kong. Taxi till Kowloon station där vi hoppade på Airport Express för att ta oss till flygplatsen och vänta in vårat plan. Väl framme och incheckade så började det suga lite i magen så det fick bli fika från McDonalds en svart kaffe och en macaroni and cheese toast, det var godare än jag trodde. Ombord på flyget hamnade jag bredvid en gubbe som trodde han ägde stället och bredde ut sig som fan trots att han var max två tredjedelar av mig...

Landat i Vietnam och börjar röra på oss ut mot passkontrollen, får en dåre bakom mig som stöter i min ryggsäck en, två, tre, fyra och fem gånger då vände jag mongo och gav han onda ögat, han flyttade sig bakåt i kön. Väl genom så växlar jag lite pengar sen hämtar vi väskorna och drar till hotellet. Upptäckte att detta inte var något ställe att köra på, trafikljusen är mest för dekorering. Bilar, mopeder och andra fordon samsas i någon form av organiserat kaos. Fjärde våningen och bara 30 grader varmt, puh vad det var jobbigt att gå upp. Ut på gatorna i den vilda jakten efter en bankomat och plockade ut lite mer cash i miljonbeloppen, deras pengar är lite värda. Nu blir det mat som nästa på agendan, hittade ett litet hak med betoning på litet... maten var helt okej och inte blir man fattig heller 240000 VDN ca 88kr, stolarna och borden var inte det, en 4 åring hade passat bra inte en 29 åring på närmare 0.1 ton. In och handla lite förnödenheter och sen upp på rummet för att börja förbereda sig för morgondagen

Kolla höjden på stolar och bord

Ovido - Quiz & Flashcards