Av Björn Hansson - 11 februari 2020 20:24

Dag tjugonio
Då har dagen D kommit. Det är dax att vinka av våra kompisar som vi rest och bott med i en månads tid nu. Inte ett öga var torrt när det kramades innan dom skulle åka vidare. Flygningarna har gått bra hittills och just nu sitter vi i Addis Ababa

Av Björn Hansson - 11 februari 2020 08:13

Dag tjugoåtta
Denna dagen blev det en tur till det fantastiska hotellet Victoria Falls Hotel så man fick se det i dagsljus och möjlighet till att fota bron. En tur i parken bredvid fallen så man fick se dem och bli blöt av allt stänk som kommer upp igen. På kvällen så blev det en avslutningsmiddag för oss som åker hemåt imorgon och välkomstmiddag för dom som nyss kommit

Av Björn Hansson - 10 februari 2020 14:55

Dag tjugosju
Efter frukost så var vi ett gäng som knatade ut och shoppade lite på samhället här och hittade lite smått och gott. Till kvällen så blev det en Sunset Cruise med tillhörande dryck, kvällen avslutades på The Brewery som ligger precis bredvid där vi bor

Av Björn Hansson - 8 februari 2020 21:22

Dag tjugosex
Denna dagen har vi inte gjort mycket alls. Bara tagit det lugnt och vilat där mellan. Åt en helt okej typ full english till frukost, packat ihop väskorna, städat bussen så de nya hade en ?fräsch? buss att komma till. Blev bjuden på middag på Victoria Falls Hotell av rosa bussarna för våran insats. Nu sitter jag med fötterna i poolen och bara njuter av kvällen

Av Björn Hansson - 7 februari 2020 21:33

Dag tjugoett
Tydligen hade det varit ett rejält oväder här under natten men det har då inte jag reagerat över. Denna dagen så hålls det på med någon form av rättegång efter valet där man ska se om det varit korruption eller inte. Regeringen har valt att stänga av Skyhotspot levererar Wi-Fi till större delen av landet. Klockan 17 så blev vi ur taklaget uppbjudna på Bill-bussens tak på Taklagsfests vilket var trevligt. Klockan 19 så bjöds det på grillad gris då våran Pinkfest började, kvällen till ära så bjöd campingen på fyrverkerier nere på stranden

Dag tjugotvå
Denna morgonen så verkade alla piggare än förväntat men efter frukost så märktes det av att kvällen innan tagit hårdare på vissa. Det har inte gjorts många knop idag, kortspel och lite skitsnack är nog det mest avancerade som hände idag. Mot kvällen hade folk börja piggnat till lite och röra på sig mer. Middagsbuffe i restaurang sen en dusch och nu sängen klockan 20:45 då vi ska upp 05:45 och åka senast 07:00

Dag tjugotre
Uppe tidig morgon för att riva taket och ut på en ny bussdag. På vägen mot gränsen så åkte vi genom en nationalpark där vi fick se en elefantfamij. Checkade ut från Malawi för att sedan åka några hundra meter och stämpla in i Zambia. Denna bussturen har bjudit på mestadels ont i rumpan. Rätt som det var så stannar våran buss med sitt första missöde, soppatorsk och bara kilometrar kvar till macken, tur nog fanns det reservdunk. I skrivande stund så rullar vi fortfarande mot nattens mål där det blir upp med taket fort som fan så man har en chans att sova lite

Dag tjugofyra
Tidig morgon för att sedan rulla mot Lusaka där vi för näst sista gången kommer resa taket på bussen. Efter en stunds åkande så tar det tvärt stopp då en lastbil ligger tvärs över vägen. Lunchstopp i Lusaka vid ett köpcentrum där det fanns lite möjlighet till shopping. Monika som är med på resan blev så nöjd då hon hittade en dress till nästa pink-party. Vidare till Eureka campingen där vi möter zebror direkt på vägen. Pannbiff med potatis och lingon blev kvällsmaten. Sen för denna natten drog jag guldbiljetten eller hur man ska se det, Thomas fru Anneli är extremt rädd för spindlar så jag fick dela rum med Thomas inatt. Thomas (chaufför) och Anneli (matansvarig) är dom som är ansvariga på våran buss som heter Bill

Dag tjugofem
Ännu en tidig morgon och sista gången jag och mamma var med för att riva taket. Vi hoppade in i bussarna för att dra oss mot våran sista gräns och Viktoriafallen. I stort hela vägen har det öst ner med regn. Rätt som det var mitt i allt så blev det en tvärnit av bussarna och våra sjuksköterskor fick jobba lite då en i den andra busen inte mådde bra men allt gick bra. Gränsövergången var den smidigaste hittills och stället vi bor på är helt underbart. Taket är rest för sista gången och sängplatsen är bäddad på bussen för sista gången denna resa

Av Björn Hansson - 7 februari 2020 21:31

Dag tjugoett

Dag tjugotvå

Dag tjugotre

Dag tjugofyra

Dag tjugofem

Av Björn Hansson - 2 februari 2020 21:26

Dag tjugo
Tack och lov hade det sluta regna denna morgonen när det var dax att riva taket. Under natten regnade det så mycket att man inte trodde det kunde vräka ner mer och vips så ökade det med 75% vilket resulterade i att en del saker var blöta ändå. Vi började att åka mot Kande Beach och halvvägs stannade vi i Mzuzu för att handla och äta lunch. Vi landade vid Kande ungefär 15:30 där det väntade storstädning av buss och tork av madrasser. Till kvällen bjöds det på en god buffé. Tröttheten kom och slog en i bakhuvudet som en ninja och vi är nedkrupna i nattens hydda redan 22

Av Björn Hansson - 1 februari 2020 20:40

Dag nitton
Denna dagen har verkligen gått i lathetens tecken vilket var skönt. En så enkel sak som att inte behöva stressa med att äta sin frukost. Blev en promenad på stranden och en sväng utanför campingen på trämarknaden men det var inget speciellt. På kvällen bjöds det på en köttgryta och ris, den blev det lite skitsnack i baren