Direktlänk till inlägg 9 december 2017

Sista dagen denna resan

Av Björn Hansson - 9 december 2017 20:33

Upp och åt sista frukosten här på hotellet. Ner till rummet och kollade lite vad som finns att göra runt om. Vi gick till Snob Caffe men det var verkligen inget att hänga i julgran. Vi skulle vara hos skräddaren klockan 14 så vi började röra oss åt det hållet, vi kom upp till marknaden och tog ett varv där inne, konstaterade även denna gången att det inte var något vettigt. Gick över till ett café som vi tidigare har fikat på och denna gången gick det inte att beställa vad som helst då det var strömlöst. Vi knatade till skräddaren och var tidiga så hon hade inte fått dit allt, lite väntan och testning av kläder. Knatade bort till Notre Dame och kollade om de fått undan byggställningarna så man kanske hade en chans att då kika inne. När vi anlände så insåg vi att här byggs der fortfarande. Vi gick till tanten på hörnet och köpte en sån grillad grej av henne igen, när vi ätit upp så kommer hon och ger oss något som var inlindat i banalöv, ingen aning om vad men det var helt okej smaken. Nu hade vi fortfarande massor med tid kvar att göra av med inna vi skulle hämta kläderna. Lite rundvandring så hittade vi ett köpcentrum där vi gick runt en bra stund, glassbar hade de oxå så det fick bli en liten glass. Tillbaka hos skräddaren så småning om och allt passade som det skulle efter hon fått rätat på vissa saker. Mamma var sugen på sushi så vi letade rätt på ett ställe och jag tror hon blev ganska så nöjd, själv så åt jag crispy fried chicken med ramen. Nu börjar klockan bli runt 20 och vi letar oss tillbaka mot hotellet där det står packning på schemat och sedan vänta till taxin kommer kl 03. I skrivande stund är den 02:30