Alla inlägg den 21 november 2018

Av Björn Hansson - 21 november 2018 06:04

Denna morgonen började med en smaskig frukost som så många andra innan. Klockan 09:00 hade vi bestämt att vi skulle åka till La Fortuna waterfall. Packade in alla sex i bilen och började rulla. När vi kommit fram så småregnade det och badet var stängt. Vi sysselsatte oss med att kolla på lite tukaner och andra fåglar, 4 st knatade iväg upp efter berget en sväng. Regnet avtog och badmöjligheten öppnades igen så vi knatade ner och badade precis intill vattenfallet. Men fy fan för alla trappor på vägen upp. Då jag inte ville få blöta skor så valde jag att gå närmare 500 trappsteg barfota. Lite vätskepaus och fika, vips från ingen stans så dyker det upp en liten kolibri som jag började jaga med kameran. Ihärdig jakt resulterade i några bra bilder oxå. Tillbaka ner mot hotellet och sen ut på stan en sväng

Klockan 17 så hade jag och mamma inbokat bad i de varma källorna vid Ecoterminales Fortuna. Å min skapare vad varmt det var i vissa utav dem. Avslappnande till tusen var det iallafall. Vid 18 tiden dök våra kära vänner upp där oxå. Middagen serverades klockan 19:30. Mamma lyckades hitta sig en ny kompis oxå, eller rättare sagt den nya kompisen valde mamma. Jag sitter mittemot henne när hon plötsligt säger ?vad landade på mitt huvud? och jag svarar med sitt still och plockar upp kameran, till mitt försvar hade hon gjort lika. Det blev en bra bild på gräshoppan iallafall

Inte den vackraste bilden men det är från de varma källorna

Ovido - Quiz & Flashcards