Alla inlägg den 5 november 2016

Av Björn Hansson - 5 november 2016 12:57

Uppe med tuppen för att duscha och äta frukost innan vi skulle vidare mot Borneo. Hotellet lämnades kl 08:45 för att åka till den andra internationella flygplatsen i Kuala Lumpur (KILA2) där blev det incheckning på flyg med Air Asia till Borneo. För er som inte rest med Air Asia så påminner det väldigt om Norwegian och man får köpa det man vill ha/behöver på planet, det blev en baguette och en kopp te. När vi väl landat på Lapangan Terbang Airport så gick det väldigt snabbt, alla hade bagaget inom 30 min. Kommer utanför bagage hallen och får direkt en fråga av en kvinna om det är jag som är reseledaren Anders, jag svarade nej han är mer lik jultomten vilket stämmer ganska så bra. In på bussen och direkt åkte vi till ett tehus som har anor sedan britterna ockuperade ön. Uppe på detta ställer så serverades det te ovh scones med allt det innebär och det bjöd även på en riktigt fin utsikt. Nu ner till hotellet som heter Sabah hotell där vi ska spendera natten. Ett dopp i poolen och sedan grill-buffé men tyvärr så behövde jag avvika tidigare från detta härligt doftande ställe då jag tidigare under dagen åkte på jordens magknip, troligen för att jag inte äter som jag brukar hemma. Imorgon är det en annan dag, nya tag och förhoppningsvis så slipper jag magknipet

[Bild]

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards