Alla inlägg den 11 november 2016

Av Björn Hansson - 11 november 2016 16:15

Klockan 08 var det frukost för att sedan klockan 09 lämna hotellet för att åka till Mamutik island. Vi var sju som åkte dit genom att först ta oss till hamnen och sedan åka båt ut till denna lilla ö. Väl framme så bjöd dagen på sol, bad och snorkling vilket var ruskigt trevligt. Klockan 14 så lämnade vi ön för att åka tillbaka in till fastlandet där vi inmundigande lunch bestående av nudlar vilket var extremt gott. Tillbaka till hotellet där det duschades så man inte kände sig som ett saltkar i skallen. Jag och min rumskamrat knatade iväg till en stor galleria där vi helt otippat springer på en av de andra deltagarna. Vi tre knatar runt där inne och äter lite glass och njuter av ett och annat skratt inne i en butik som hade allt man kunde tänka sig i plast av alla de olika existerande färgerna. Tillbaka till hotellet och gallerian mittemot en sväng. Kvällens middag blev på ett ställe som heter Little Italy där jag åt pizza som var en de godaste jag ätit på länge, kan bero på att kosten mestadels varit ris i detta landet. På restaurangen så satt även det sex stycken andra av deltagarna bland annat en av de som knatade upp på Mount Kinabalu

Just ja värt att tillägga är även att solen tar riktigt bra här nere, klarade mig från att bränna mig iallafall

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards